Saturday, November 27, 2010

Dishes That Keep Food Hot

I grattini all'uovo (minestra di semola battuta di Chiara)

Un ritorno agli antichi sapori...genuini...Questa pastina all'uovo l'ho copiata da un post della dolcissima Chiara che più di una volta mi ha ispirato con le sue ricette. Mi ha colpito appena l'ho vista e ho avuto un forte desiderio di farla anche io.

E non mi sbagliavo. Ecco gli ingredienti per 400 grammi di pastina: 200 gr semola di grano duro, 1 uovo, poco acqua o brodo, prezzemolo tritato (io non l'avevo, motovo in più per rifarla al più presto). Ho aggiunto qualcosa di mio: una leggera grattugiata di scorza di limone.

Procedimento: Ho dato una prima impastata con la planetaria Whether creating a dough crumbled and at times more consistent. I then put everything on a large tray and worked with a large knife breaking up the mixture to obtain the desired granularity. At first it was not easy but then you took my hand.

I then cooked the scratch card obtained in a good vegetable stock (always homemade). Typically, after I cook the potato in salt water, carrot, onion and tomato, rather than remove them (except maybe to eat) them flutter and add them to the cooking water for a creamy soup! !

What This delicious pasta, I'm really glad I discovered. Thanks Chiara ... see you next!

0 comments:

Post a Comment